Weer terug - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Maarten Werf - WaarBenJij.nu Weer terug - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Maarten Werf - WaarBenJij.nu

Weer terug

Door: maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

23 Juni 2012 | Nederland, Zwolle

Beste mensen,
ik ben weer thuis. De terugreis ging zonder complicaties. Het douaneproces op Ben Gourion Airport duurde lang. Toen ik er eenmaal doorheen was realiseerde ik me dat het leven in "bezet gebied" toch een doorlopende alertheid met zich meebrengt. Vandaag, zaterdag ben ik gewoon moe.

Ik heb een goede tijd gehad. Mijn bijdragen hebben veel te maken gehad met "communicatie" en het bezinnen op nieuwe mogelijkheden om met geweldloosheid iets te betekenen voor de gemeenschap dáár. Veel indrukken - veel geleerd. Het kwam bij me op dat er twee manieren zijn van kijken naar "veiligheid" : 1. veiligheid door muren , prikkeldraad, wapens en afstand houden - en - 2. realiseren dat iedereen de veiligheid voor de ander kan zijn. Het is een totale omkering van de manier van kijken.

Ik bedank allen die hebben gereageerd op het weblog. Om te merken dat jullie meeleven is erg fijn. Het geeft steun.

Ik ben na de zomer beschikbaar om verhalen te vertellen. Neem daarvoor contact met me op.

Maarten.

  • 23 Juni 2012 - 16:40

    Gerrit Berveling:

    Fijn dat je dit gedaan hebt, en weer terug bent.

  • 23 Juni 2012 - 19:12

    Margreet Eberwijn:

    welkom thuis. Heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen en gedachten : het houdt mij ook ´bij de les´

  • 23 Juni 2012 - 21:24

    Rian:

    Je bent weer veilig thuis! gelukkig
    ik kon de links van deze site niet altijd openen, ik weet niet hoe dat komt. Toch bedankt voor je reisverhalen!

  • 24 Juni 2012 - 07:25

    Els:

    Hoi Maarten. Goed te lezen dat je veilig en wel terug bent in Zwolle.
    Tot ziens ergens in het vredesnetwerk in NL.

  • 25 Juni 2012 - 15:15

    Jeanet:

    Hoi Maarten,

    Het zal een weer een indrukwekkende reis geweest zijn, neem ik aan tenminste, reizen in een land/ streek waar zulke ''veiligheid''maatregelen van kracht zijn, is volgens mij erg bijzonder om mee te maken.

  • 25 Juni 2012 - 19:15

    Femmie:

    Dag Maarten, veilig weer terug!!
    Fijn... veel meer dan dat.
    Je noemt belangrijke ervaringen die je opgedaan hebt.
    En nu mag je je even tijd gunnen om te verwerken en uit te rusten.
    Margreet zal vast blij zijn met je thuiskomst!!

    Hartelijke groet femmie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Op zoek zijn naar vrede is mijn manier van kijken naar de plaatsen waar ik kom.

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 1118
Totaal aantal bezoekers 41432

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 19 Oktober 2013

opnieuw op zoek naar vrede - 2013

22 Mei 2012 - 22 Juni 2012

Palestina/ Israël op zoek naar vrede

Landen bezocht: