Aangekomen in Jeruzalem - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Maarten Werf - WaarBenJij.nu Aangekomen in Jeruzalem - Reisverslag uit East Jerusalem, Palestina van Maarten Werf - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Jeruzalem

Door: maarten

Blijf op de hoogte en volg Maarten

23 Mei 2012 | Palestina, East Jerusalem

Beste lezers,
Ik ben aangekomen in Jeruzalem. Vanmorgen om 6.30 lokale tijd (1 uur later dan Amsterdam) was ik in “Golden Gate Inn”. Het is midden in de oude stad aan een van de drukke , smalle straten van de Arabische soukh. De straten zijn versleten . Ze geven weer wat een lange geschiedenis hier ligt. Het is wel vreemd om me te realisweren dat bij de muur rond de oude stad ook eens de kruisvaarders hebben gestaan. In diezelfde tijd was de Golden Gate Inn ook al een herberg (1155 zoals op hun kaartje staat. De douane heeft me heel indringen aangekeken en een heel aantal vragen gesteld. Of ik ook naar Palestina ging: jazeker, als ik ook Bijbelse plaatsen zoals Jericho wil bezoeken, dan zal ik door Palestina komen…. Het was genoeg, ik mocht door.
Morgen naar Al Khalil en dan snel opgenomen worden in de dagelijkse routine van rondes lopen met camera en paspoort op zak. Camera’s werken nog steeds om geweld te verminderen. Als het vastligt in beelden wordt het “lelijk”.
Tot een volgend bericht uit Al Khalil.

  • 23 Mei 2012 - 19:22

    Jakob Fehr:

    Good to hear that you've arrived safely at Golden Gate! Greet Hani from me, please. Jakob

  • 23 Mei 2012 - 20:25

    Gerrit Berveling:

    De allerbeste wensen.

  • 23 Mei 2012 - 20:58

    Margreet Weide:

    Hoi Maarten,
    Fijn dat je een goede reis had. Zegen en succes in Al Khalil

  • 23 Mei 2012 - 22:27

    Aart Hoogcarspel:

    Fijn, dat je goed bent aangekomen.
    Goede verdere reis. Veel plezier met het werk en alle contacten. En met de zoetigheid. Groeten aan allen die ik daar nog ken. Vrede, Aart

  • 23 Mei 2012 - 23:58

    Rian:

    Hoi pap,

    bedankt voor je eerste mail en dit reisverslag! Het ziet eruit dat je al veel hebt gedaan en gezien (leuk en mooie foto's). Doe voorzichting! Dikke kus Rian

  • 24 Mei 2012 - 07:41

    Margot Krijnen:

    Hai Maarten, goede trip en doe voorzichtig. Lieve groet Margot en Huub

  • 24 Mei 2012 - 08:20

    Laurens:

    Hallo Maarten, fijn het via dit weblog met je mee te kunnen wandelen. De eerste bijdrage is alvast heel herkenbaar. Vrede en zegen!

  • 24 Mei 2012 - 08:51

    Melissa Nettekoven:

    Heel veel sterkte en wees voorzichtig!!! Hartelijke groet, Melissa

  • 24 Mei 2012 - 09:48

    Wilma & Goos:

    Beste Maarten,

    Fijn om je reisverslagen te lezen om zo een beetje een beeld te krijgen wat jij daar mee maakt.
    Succes met je werk daar, we blijven je volgen.

  • 24 Mei 2012 - 18:46

    Rienk Rietveld:

    dag Maarten,

    goed om te lezen jouw verslag, hoop dat je kunt doen wat je je hebt voorgenomen en dat jouw reis succesvol is.
    Groeten,

    Rienk

  • 24 Mei 2012 - 19:34

    Ronald Van Hekken:

    Hoi Maarten, bedankt voor je bericht. Goede reis en voorzichtig aan.

    Groet,
    Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maarten

Op zoek zijn naar vrede is mijn manier van kijken naar de plaatsen waar ik kom.

Actief sinds 27 April 2012
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 41431

Voorgaande reizen:

26 September 2013 - 19 Oktober 2013

opnieuw op zoek naar vrede - 2013

22 Mei 2012 - 22 Juni 2012

Palestina/ Israël op zoek naar vrede

Landen bezocht: